پسر جوانی که از سوی دایی و خالههایش به قتل مادرش متهم شده بود، در دادگاه گفت که گفت که بیگناه است و دادگاه بر اساس شواهد و... رأی خود را ثابت کرد.
به گزارش خبرآنلاین، اوایل سال ۱۴۰۳ پسر جوانی به نام حمید در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی اعلام کرد که مادرش فوت کرده است. با حضور مأموران و بررسیهای اولیه مشخص شد که زن جوان در داخل حمام به دلایل نامعلومی فوت کرده است.
ایران در خبری نوشت:حمید در جریان تحقیقات مدعی شد: بعد از جدایی پدر و مادرم من با پدرم زندگی میکردم تا اینکه چند هفته قبل به خانه مادرم آمدم تا مدتی با او زندگی کنم. ۲ ساعت قبل مادرم به حمام رفت اما دقایقی بعد صدای افتادن او را در حمام شنیدم و وقتی به سراغش رفتم دیدم مادرم روی زمین افتاده است. مادرم بیماری دیابت داشت و فکر میکنم به خاطر افت قند سرش گیج رفته بود. پس از آن با اورژانس تماس گرفتم اما پیش از آنکه تکنیسینهای اورژانس برسند مادرم فوت کرده بود.
شکایت برادر و خواهران مرحومه از خواهرزادهشان
در ادامه تحقیقات یک برادر و ۵ خواهر قربانی با مراجعه به آگاهی مدعی شدند که خواهرزادهشان مدتهای زیادی با پدرش زندگی میکرد و در آن ایام هیچ اتفاقی برای خواهرشان نیفتاده بود اما ۲ هفته بعد از آنکه حمید به خانه مادرش رفت او به طور مشکوکی فوت کرد. ما فکر میکنیم خواهرزادهمان به خاطر ناراحتی از مادرش و اختلافات پدر و مادرش و کینهای که از او داشته در مرگ خواهرمان نقش داشته باشد.
پس از این اظهارات، زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان در گزارشی ضربه جسم سخت به سر را علت تامه مرگ اعلام کردند. در این میان حمید تحت بازجویی قرار گرفت اما در همه مراحل بازجویی منکر قتل شد و عنوان کرد که مادرش به خاطر افت قند و افتادن با سر روی زمین فوت کرده است.
با تکمیل تحقیقات برای حمید به اتهام قتل مادرش کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صداهای ضبطشده اورژانس و برگزاری مراسم قسامه
در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و مدعی شد نقشی در مرگ مادرش نداشته است.
بعد از آن وکیل متهم به قضات گفت: ما صداهای ضبطشده اورژانس را داریم که نشان میدهد مادر موکلم در حین تماس با اورژانس زنده بود و وضعیتش را اعلام میکرده. حتی وقتی موکلم سن مادرش را اعلام کرده، مادرش آن را تصحیح کرده، بنابراین ما انتظار داریم که اتهام قتل از موکلم برداشته شود.
در پایان، قضات اظهارات وکیل متهم را مبنی بر بیگناهی حمید وارد ندانستند و رأی بر اجرای مراسم قسامه دادند و مقرر شد از سوی اولیای دم ۵۰ نفر با حضور در دادگاه قسم بخورند که حمید قاتل مادرش است، اما اولیای دم موفق به این کار نشدند و متهم قسم خورد که نقشی در مرگ مادرش نداشته است.
به این ترتیب متهم از اتهام قتل مادرش تبرئه شد.
۲۳۳۲۱۷